6 Ekim 2011

Brownie Cheesecake

Çok uzun zaman oldu... Bu defa gerçektende çok zaman oldu yazmayalı, sizlere uğramayalı. Bu yaz beni yordu, işler yordu desem. Herkes tatil yaparken ben çalışıyordum desem.. Gerçekten de çok yoğun bir yaz geçti. Sonbahar geldi yoğunluk biteceğine daha da arttı . Çünkü okullar açıldı, yeni bir ders yılı başladı. Ben her gün bu akşam mutlaka yazacağım tarif ekleyeceğim dedim, ama akşam elime aldığım gazetenin bile son sayfasına gelemedim yorgunluktan. Nihayet bugün şeytanın bacağını kırıp yeniden yazıyorum. Biriken tarifleri, paylaşılan güzellikleri yazacağım artık. Söz uzun süre bloğumu bensiz bırakmak yok.
Beni o kadar çok arayıp sordunuz yorum bıraktınız ki hepinize çok teşekkür ederim. Bloğumu açtığım iki yıl içinde o kadar güzel insanlarla karşılaşıp dost olmuşum ki bunu bir kez daha fark ettim.

Bugün güzel tatlı bir tarif paylaşmak istedim. Benim gibi yazı seviyor bitmesin diyorsanız soğuk yaz içeceği limonata ile ya da kış tam bana göre diyorsanız baharatlı bir kış çayı ile eşlik edeceğiniz, iki güzel tarifin birleşimi bir tarif var bugün...



Gereken Malzemeler:

Brownie kısmı için:

3 adet yumurta

2 paket 80 gr lık bitter çikolata

1 su bardağı toz şeker

1/2 su bardağı sıvı yağ

yarım çay kaşığı tuz

2 su bardağı un




Cheesecake kısmı için:

2 adet yumurta

1 su bardağı toz şeker

400 gr labne peyniri

50 gr tereyağı

1 yemek kaşığı limon suyu

1 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı buğday nişastası





Hazırlanışı:


Çikolatayı benmari usülü eritin. Sıvı yağı şeker ile iyice çırpın.

Yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edin.

Eritilmiş çikolata, tuz ve unu ekleyip karıştırın.

Karışımı yağlanmış bir kelepçeli kalıba koyup krema dolgusunu hazırlayıncaya kadar buzdolabında bekletin.

Oda sıcaklığındaki tereyağını, labne peynirini, un, nişasta ve limon suyunu çırpın.

Yumurtaları teker teker ilave ederek fazla çırpmadan karışıma yedirin.

Karışımı dolaptan çıkardığınız brownie hamurunun üzerine dökün.

170 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirin.

Fırının içinde ılınıncaya kadar bekletin.

Servis yapmadan önce 5-6 saat buzdolabında bekletin.






33 yorum:

Unknown dedi ki...

Bugün aklıma geldin bu kadar mı olur.. nerelerde neden yazmıo diye düşünürken bi baktım ki tarif yazmışsın.. iyi insan lafın üzerine tarif yazarmış :) ellerine sağlık minecim.. seni buralarda görmek istioruz.. öpüorum..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bu dönüşler ne tatlı dönüşlerrr :=)))
hoşgeldiin..

Lezzet Karnavalı dedi ki...

gerçekten çok lezzetli görünüyor,elinize sağlık! sevgiler..

mine dedi ki...

ah her ikisine de bayılırım tam benlik yani ellerine sağlık canım kolaylıklar...

Unknown dedi ki...

Canım benim bende oldukça merak ettim
hatta dün yine aklımdan geçtin arayıp
sesini duyayım dedim.Şükür kavuştura
na işlerinde kolaylıklar dilerim.
Chesscake enfes ellerine sağlık seni ve Müge'yi çok öpüyorum.

yeşim dedi ki...

hoşgeldin canım...lezzetli güzel bir dönüş olmuş...öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyy.harika olmuş canım.bakınca bile cezbedici.tadı kimbilir nasıldır.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Merhaba

Çok güzel görünüyor

NİRVANA dedi ki...

Hosgeldin canım ...yaz seni yormus gercekten...ELLERİNE SAGLIK...

umutluhayat dedi ki...

ne güzel bir tarifle döndün minecm.özlemiştik.buralarda kal lütfen.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nasıl da severim.. Ellerine sağlık, mükemmel görünüyor.
Ben de yaz modundan çıkamadım, bloğum sessiz bu aralar. Canlandırmak lazım.

Sevgiler..

Saglıklımutfak dedi ki...

Dün geçtin aklımdan . Arayamadım dedim sonra yine iş e dalmışım. Evet epey oldu senle ben yazmalı bende döneli 1 hafta oldu yavaş yavaş yazıyorum şimdi. Ellerine sağlık canım benim öperim

nesrin dedi ki...

Iki lezzet bir arada, ellerine saglik ablacigim. Ben de sana bugünkü tarifimden ikram etmek isterdim. Sevgilerimle.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Şükür kavuşturana:) Umarım artık daha sık yazabilirsin ablacım.

Browni çizkeke bayılıyorum, uzun zaman olmuş yapmayalı. Enfes görünüyor,ellerine sağlık.

Bu arada airfrey gerçekten kullanıp memnun kaldığım bir alet. Ama ne yazık ki çok yer kaplıyor :/

YeMeK vAkTi dedi ki...

İyi olmana sevindim Minecim bu aralar blogları dolaşamasamda gerçekten merak etmiştik ama muhteşem bir tarifle dönmüşsün.Ellerine sağlık

LeylaK dedi ki...

hem browni hem cheescake, diycek bişey yok dört dörtlük olmuş işte :)ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım hoşgeldin!!!
çok özlemiştim seni..
ben bile döndüm bloğa:))
kolaylıklar diliyorum sana çok zor:(
cheesecake nefis görünüyor:)
ellerine sağlık ablacımm..

Unknown dedi ki...

özletmiştin kendini:)dönüşün muhteşem oldu ama lezzetli gözüküyor ellerine sağlık sevgiler arayı açma bir daha:)

Şehnaz dedi ki...

hoşgeldin minecim,bloglar senin sesini ,tariflerini özledi.ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Minecim özledişk seni ama dönüşün muhteşemolmuş doğrusu.Ellerine sağlık.O koşturmaca hiç bitmiyor zaten Allah sağlık versin yeterki koşturalım

NzlGl dedi ki...

Hoşgeldin minecim , özlemiştik seni , eline sağlık,sevgiler

Saliha dedi ki...

oh be hoşgeldin canım benım...ellerıne saglık bak yıne not aldım senden not aldıklarımı ıcın senın adına bı defter acıcam artık minenin tarifleri diye :))))

Unknown dedi ki...

bence de arayı fazla açtın:))tarif nefis görünüyor bol bol çikolata tam benlik ellerine sağlık sevgilerimle

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oyyy bu nasıl bir lezzet:)))denemek isterim en yakın zamanda,ellerine sağlık canım.
çok çok öperimmmmm

yemekbiraşk dedi ki...

hşgeldin:) güzel bir dönüş olmuş:)
eline sağlık
sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

Yaşayan anlar,aynen benden de o kadar.Yoğun bir yaz ve geçen Mart ayı ile başlayan sızılı,sıkıntılı ve koşturmacalı bir hayat.Yeni yeni bende birşeyler yapıyorum,yapabiliyorum.Cheesecake ne zamandır istiyor canım inan yapamıyorum sen ne güzel yapmışsın.Ellerine sağlık,hoşgelmişsin.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım hoşgeldin:), ne çok özledim seni..Bu yaz ben de işten güçten ihmal ettim biraz blogumu, ara verince de tekrar ısınmak zor oluyor ama umarım bundan sonra sen de ben de arayı açmadan yeni yazılar yazarız.
Tarif enfes; çok sevdiğim iki lezzeti birleştirmişsin. Ellerine sağlık ablacım.
Seni ve prensesimi kocaman öpüyorum:).
Sevgiler..
aslı

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Hoşgeldiiiin. Aramıza katılmasına katıl ama sağlığına ve uykuna da dikkat et bence. Kıyamam sana.

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

canım benim hoşgeldin sefalar getirdin. Çok yoruldun biliyoruz ama artık dinlen azıcık dön aramıza evet bundan böyle bu derece uzatma arayı gerçekten çok özlüyoruz. Bizde diyoruz iyi ki seni tanımışız diye
canım benim cheesecake gene enfes olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun.
sıcacık sevgilerimi yolluyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla Minecim bir döndün tam döndün:) Ellerine sağlık walla nefis duruyor o dilim. hele de tatlı krizine girdiğim şu dakikalarda olmayacak şey yani:)) Çok yoruldun gerçekten ya biliyorum. sen anlatıkça ben yoruluyordum walla telefonda. canım benim kendine dikkat et lütfen. tekrar hoşgeldiiiinnn:)

tarih84 dedi ki...

Öncelikle terardan size kavuşmuş olmak harika:) İnşallah işiniz rutinini bulur ve sizi daha sık aramızda görebiliriz:)

Dün teyzeme uğradım, nete girdim derken blogları gezindim. O sırada bloğunuza geçtim.Teyzem bugün gerçekleşen arkadaş daveti için tarih defterini karıştırıyordu. Bloğu gördü, blogun bir tariini kaydetmiş bugün tarifi uygularken ana sayfaya geçmiş ve bu tarif/yazı görmüş. Birkaç tarif uygulamış günün yıldızı olmuş:) Daha önceden haberim olsa fotoğraflayıp size göndermek isterdim. Şimdi sizin blog adresinizi tarif defterini saklayan kayınvalide edası arkadaşlarından ile saklıyor:) Bir blog nelere vesile oluyor:) Çok teşekkür ediyor, el emeğinize sağlık:)

kimsiniz dedi ki...

nefis olmus !!! ellerine saglik canim :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerine,emeğine sağlık bu nefis lezzeti hafta sonu denedim ve az sonra blogumda paylaşıyorum kocaman sevgilerimle canım;)))

theme design by GeCe