22 Ekim 2014

Şifa Reçeli



Reçel benim için kahvaltının olmazsa olmazı. Hem masaya renkli bir görüntü verdiği için hem de tatlıyı çok sevdiğimden kahvaltı masasında değişik reçelleri seviyorum. Sevgili Petek'te bu tarifi gördüğümde listeme almıştım. Hem malzemelerinin bolluğu hem de reçel kavanozunun kapağını açtığımda gelen mis gibi kokusu ile en sevdiğim reçeller arasına girdi.  Tarif için Petek'e çok teşekkür ederim.
 
 
Gereken Malzemeler :
1 kg kırmızı erik ( yarısını mürdüm eriği kullandım)
2 adet yeşil elma
2 adet kırmızı elma
2 adet şeftali
8-10 adet kayısı
1/2 kg çekirdeksiz üzüm
1 adet çubuk tarçın
2-3 adet karanfil
Bir tutam ıhlamur
2 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı limon suyu
 

Hazırlanışı :
Elmaları soyun, diğer meyveleri kabuklarıyla beraber doğrayın.
Şeker ve baharatlarla birlikte ocağa koyun.
Kaynamaya başlayınca biriken köpükleri alıp ocağın altını kısıp koyulaşıncaya kadar kaynatın.
Limon suyunu da ilave edip soğuyunca kavanozlara koyup ağzını sıkıca kapatın. 
 
 
 

4 yorum:

azra dedi ki...

Misss kokusu ta buraya kadar geldi...
ellerine sağlık...;)

Unknown dedi ki...

En sevdiklerim bir arada bu reçelde ne güzel :) Görüntü de muhteşem..
Ellerine sağlık canım :)

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok güzel görünüyor, elinize sağlık :)
ben de deneyeceğim bu tarifi:)

vişnap dedi ki...

Aaaaa ne kadar çok şaşırdım ne kadar güzel bir reçel bu hımmm hem de içinde ıhlamur var ve nasıl muhteşemdir kokusu eline sağlık canım afiyetle inşaAllah.

theme design by GeCe